Kako da se zaštitite
Prevare su moguće kada ne poznajete osobe kojima šaljete novac!
Ne šaljite novac preko Western Uniona za:
- kupovinu robe/usluga preko interneta – npr. automobila, uglavnom po mnogo povoljnijim cenama nego što su na tržištu;
- troškove koji prate dobijanje nekog nasledstva;
- učestvovanje u nagradnoj igri ili lutriji;
- iznajmljivanje nekretnina;
- realizovanje poslovne ponude;
- troškove dobijanja vize za rad u inostranstvu;
- putne troškove osobi koju ste upoznali preko društvenih mreža i sajtova za upoznavanje;
- pomoć prijatelju ili porodici na osnovu SMS-a ili i-mejla, u kojima se traži da se novac pošalje za hitan slučaj;
- realizovanje čeka koji je deponovan na vaše ime, a koji ne možete da odmah unovčite.
Naši saveti:
- Novac šaljite samo osobama koje poznajete i kojima verujete.
- Podaci o vašem transferu su poverljivi i ne treba da ih saopštavate drugim licima osim primaocu.
- Ne šaljite novac ukoliko niste u mogućnosti da prvo potvrdite identitet osobe koja vas je kontaktirala.
- Ako ponuda zvuči suviše dobro da bi bila istinita, moguće je da je u pitanju prevara.
- Novčani transfer se primaocu može isplatiti u veoma kratkom roku, a nakon što je novac isplaćen, ne možete dobiti povraćaj novca od Western Uniona, čak ni kada je reč o prevari.
- Ne postoji način da isplatu odložite ako promenite ime i prezime primaoca ili zemlju odredišta nakon što ste novac poslali ili ako primaocu ne otkrijete kontrolni broj transfera novca (MTCN).
- Ukoliko želite da se informišete o usluzi Western Uniona ili ste novac poslali putem Western Uniona i mislite da ste žrtva prevare, pozovite Korisnički centar na broj 011/ 333 4 999.